Al port del comte (dia 1) Gaià-Montclar

Sortim de la Codina! Comptem amb un cotxe i un remolc que en cas d’emergència podem contactar, perquè ens portin provisions, tendes de campanya o cancel·lar l’excursió.

El nostre primer objectiu, creuar el Llobregat, sense haver de baixar molt al sud. Així que a un pas decidit ens dirigim a Navas, seguint la riera de Gaià, passant per les masies Noguera i el Genesca. Seguint sempre el camí més proper al riu ens trobem que el riu passa a l’altre costat de la carretera, en el nostre costat de la carretera, trobarem el GR 176 (GR són senders de gran recorregut marcats amb ratlles vermelles i grogues), que prendrem rumb Cardona, però només ho seguirem fins Navas.

Abans d’arribar Navas veurem la Masia de Vilagaià, i Cal Tiquet, arribem al pont, la seguim i travessem un pont, i anirem tot recte, passant Navas, aquesta part és la més molesta del trajecte, cotxes, haver de passar rotondes .. .

Un cop passat Navas, seguirem camins paral·lels a la carretera de Viver i Serrateix, fins arribar a Viver, el primer tram és una mica molest i és possible que el canviem per a la pròxima, en arribar al km 2 de la carretera, seguim camins xulos , buscant PR (senders de petit recorregut marcats amb ratlles grogues i blanques), amb vistes del Bergada, Solsonès i Bages tot un territori rural preciós. En aquest tram vam fer algun galop, i ja veiem el nostre objectiu final davant nostre (tot i que encara a dos dies).

En Viver vam fer la nostra primera parada i vam menjar gaudint d’unes meravellós vistes prepirinenques.

Després de la pausa ens dirigim a Sant Joan de Montdarn, monestir Romànic del segle IX, que també forma part de la ruta de les 20 ermites romàniques. Per això, des Viver seguim un PR direcció a Montmajor ia Montclar.

Sant Joan de Montdarn, a part de ser una obra molt bonica del romànic, té unes bones vistes. Allà, vam parlar amb un senyor molt simpàtic que ens va explicar que ell feia la mateixa ruta de jove amb el seu ramat d’ovelles …

museu

Seguim la nostra ruta direcció a Montmajor -per error ja que el nostre objectiu real era Montclar- ja que el camí no estava molt ben senyalitzat. Però, com deia, la nostra intenció era arribar a Montclar on havíem anomenat per a procurar-allotjament i menjar.

En Montmajor, la gent, molt amable. Entre les persones amb les que conversem es troba un senyor del Museu d’Art del Bolet, que mentre bevíem, i ens explicava com arribar a Montclar, ens va mostrar algunes de les peces exposades. (Figures de ceràmica de bolets molt aconseguides).

bergueda

Aquí el camí antic de Montmajor la Montclar es barreja amb la carretera i hi ha molta pendent. Tot i que les vistes són molt boniques i et trobes amb masies molt xules, no és el millor tram per fer a cavall, i ho vam fer desmuntats.
A Montclar ens va rebre una vista ben il·luminada de l’església. A l’altura de Sant Joan de Montdarn havíem començat a cridar per a allotjament i sopar. Calculem que podríem arribar a Montclar abans que es fes de nit i la sort va fer que poguéssim trobar el que necessitàvem.
A l’Hostal de Montclar, l’ambient era tan autèntic com agradable i el sopar abundant i deliciosa. Allà vam compartir el sopar amb els nostres companys de intendència -amb el cotxe i sense el remolc- proveïts de tot el necessari per als cavalls.
A la Rectoria de Montclar, ens van posar en contacte amb un senyor molt amable que ens va deixar un lloc per als cavalls i ens va explicar moltes anècdotes de Montclar. L’encarregada de la Rectoria va ser molt atenta i servicial. Vam tenir molt més del que necessitàvem: cuina, estris, bany per a una bona dutxa i, sobretot, llits netes i ben arreglades, on vam poder dormir molt a gust.

Enllaç a wikiloc

Warning: require(/homepages/29/d291698009/htdocs/cat/wp-content/themes/catch-responsive/comments.php): failed to open stream: Permission denied in /homepages/29/d291698009/htdocs/cat/wp-includes/comment-template.php on line 1230

Fatal error: require(): Failed opening required '/homepages/29/d291698009/htdocs/cat/wp-content/themes/catch-responsive/comments.php' (include_path='.:/usr/lib/php5.6') in /homepages/29/d291698009/htdocs/cat/wp-includes/comment-template.php on line 1230